Головна » Статті » 1 клас

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.Урок письма для 1 класу

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета:Формувати в учнів уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища людей; закріплювати вміння правильно писати ці слова. Розвивати увагу, пам'ять, мовлення, творчість, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до членів родини

Обладнання: план уроку (картинний), сонечко,галявина, квітки, правило (таблиця), картки для роботи в парах, групах, малюнки дітей, батька, стрічка з реченням. (зоровий диктант), таблиця (слова по батькові), смайлики.

Хід уроку

І. Організаційно-вступна частина.

1.     Завітало сонечко, дарує нам посмішку.

 Привітання дітей.

Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Усміхнися квіточці «Хай вона цвіте!»

Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнися: «Бажаєм всім добра»

2.     Урок незвичайний. Подивіться ось на цю галявинку. 

- Подобається вона вам? 

- Чи приходилось вам відпочивати на такій галявинці?

- Чи все тут є?

- Отже, попробуємо «оживити» її, щоб вона стала ще кращою. А для цього треба виконати різні завдання. (план уроку в малюнках).

- В кінці уроку самостійно оцінити свою роботу. (Самооцінювання смайликами)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Хвилинка каліграфії

Загадка

Воно належить мені, але інші вживають його частіше, ніж я. (Ім’я)

-         Зверніть увагу на таблицю:     

-         Поясніть, як пишеться слово ім’я? (Правило написання слів з апострофом)

-         Запишемо цілий рядок цього  слова.

-         Скласти усно речення зі словом ім’я.

2.     Словникова робота

- Поясніть інші слова, як вони пишуться, а в кінці уроку перевіримо, як ви їх запам’ятали.

3.     Зоровий диктант.

У мене гарне ім’я!

- Яке це речення за метою висловлювання? (Розповідне, окличне) 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

1. Ми дізнаємося, як пишуться імена, по батькові та прізвища людей.

-         Чого навчить нас цей урок?

 Цей урок навчить мене …

 2. Проблемна ситуація.

Наша вчителька – Зеніч валентина Петрівна

 -         Я стверджую, що в цьому реченні всі слова записані правильно. А як думаєте ви? (Відповіді дітей: «Я частково згоден ….» «Я заперечую, тому що …)

-         Виправлення помилок.

- Що означає слово Зеніч? (Для чого людині прізвище?) Бо багато однакових імен.

-         Що означає Петрівна?  Як воно утворилось? (До імені людини додається ім’я батька).

3.     Правило (на дошці)

Імена, по батькові та прізвища людей пишуться з великої літери.

4.     Запис в зошитах. Зеніч Валентина Петрівна

 

     ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.     Робота з підручником

С.62-63 (Колективно, усно)

Гра «Мікрофон» - назви своє ім’я та ім’я друга.

 Гра «М’ячик» - назви своє прізвище.

2.     Фізкультхвилинка

3.     Робота в зошитах.

Запис свого імені, прізвища.

4.     Робота в парах.

-         До імені дитини також додається ім’я батька (по батькові)

              

Ірина                                    Олег                            Михайло

 - Складіть ім’я та по батькові сестрички та братика.

Запис в зошитах.

Ірина Михайлівна

Олег Михайлович

- Яким правилом будемо користуватися під час письма?

 V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в групах. (Ділимо дітей на чотири групи)

Діти виконують завдання на картках.

Картка № 1

Підкресли імена людей, виправ помилки.

Дівчинка, світланка, Василенко, дідусь, Павлівна, дмитро, Катруся, Сергійович, Надія, Богдан.

 Картка № 2

Прочитай. Підкресли прізвища.

Павлик, Олена, Шевченко, Іванович, Василенко, Василь, бабуся, Глібов, Іванович, Лисенко.

Картка № 3

Прочитай. Підкресли по батькові. Виправ помилки.

Миколка, Вікторович, Борис, Петрівна, Іванович, хлопчик, Галина, василівна, Сергійович, Анна.

 Картка №4

Поміркуй. Дай відповіді на запитання.

Діда звуть Петром Антоновичем. Його внука – Іваном Сергійовичем.

Як звуть онукового батька?

Перевірка завдань.

2. Виростає дитина, а з нею і її ім’я. спробуємо утворити від дитячих імен імена дорослих.

Іванко, Маринка, Петрик, Ромась, Юрко, Дмитрик.

-         Записати дорослі імена в зошити. Яке правило будете використовувати?

-         Скажіть, як вас звати по дорослому? (Декілька учнів відповідають)

3.      Розповідь вчителя.

Ім’я  своїй дитині батьки вибирають за бажанням. Кожне ім’я неповторне і має особливі значення. Утворилися ваші імена дуже давно і примандрували до нас  з різних країн. А зараз розкажіть, що означає ваше ім’я.

-         Якщо вас зацікавили значення імен, ви можете скористатися Словником імен. (Вчитель демонструє словник)

VІ. Підсумок уроку.

 

Категорія: 1 клас | Додав: Петровна (13.05.2013)
Переглядів: 2053 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: