Головна » Статті » 2 клас |
Тема: Чи буває легкий хліб? Білоруська народна казка «Легкий хліб». Мета: Ознайомити учнів з білоруською народною казкою; удосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання; вчити аналізувати прочитане, давати характеристику дійовим особам, переказувати, збагачувати словниковий запас учнів;виховувати працелюбність, повагу до людей праці. Зміст уроку І. Організація класу
— А щоб наш урок пройшов вдало, розпочнемо його з вправи «Посмішка». Візьміться за руки з сусідом по парті та посміхніться один одному. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів — Сьогодні на уроці ми зробимо ще один крок у казку. На уроці вам знадобиться увага, зосередженість, кмітливість, активність, наполегливість, щоб отримати хороші знання.
— Тож почнемо без зупинки з фонетичної розминки. — Як кричить осел? — Як мукає корова? — Як гарчить собака? — Як виє вовк?
а) Скоромовка (4 слайд) — Прочитайте скоромовку. Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг. Миттю випустив вівцю.
б) «Плутаниця» (5 слайд) — Прочитайте порівняння. Чи всі вони правильні? — Розплутайте їх. Вірний, як вовк. Голодний, як їжак. Неповороткий, як лисиця. Колючий, як пес. Хитрий, як ведмідь. — А коли тварини можуть говорити, як люди? (У казках) — У яких казках ми зустрічаємо цих тварин? в) Робота над прислів’ям (6 слайд) Казка — вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій. ІІІ. Перевірка домашнього завдання — Тож наступна наша зупинка казка «Лисичка». — Перевіримо, чи уважно ви її прочитали. Дайте швидко відповіді на запитання. — Куди поїхав дід? — Чи наловив він риби ? — Чому лисичка удала з себе мертву? — Чи удалося їй обдурити діда? — Хто у казці хитрий? — А кого перехитрили? — Чи відрізняється чимось лисичка в українських і російських народних казках?
Х П С Р О ІV. Повідомлення теми і мети уроку (8 слайд) — Сьогодні ми знову вирушаємо у подорож Європою. Нещодавно ми побували в Україні та Росії, а тепер відвідаємо ще одну не менш цікаву країну — прекрасну і неповторну Білорусь.
— Погляньте на екран, прочитайте і поясніть записані словосполучення. Легка пір’їна — Легка задача — Легкий хліб — — Чи існує на землі легкий хліб? — Щоб дізнатися правильну відповідь на це питання, прочитаємо білоруську народну казку «Легкий хліб». (10 слайд) 2.Розгадування ребуса (11і 12 слайди) — А хто головні герої цієї казки ми дізнаємось, коли розгадаємо ребуси. V. Опрацювання казки
— Чому така назва казки?
а) Тлумачення значень слів — Знайдіть значення поданих слів. Закрасує — достигати Вигін — нецікава надокучлива робота Заборонувати — розрівняти землю Наливатись — зацвіте Марудна робота — частина лугу, куди виганяють пастись худобу б) Читання слів (14 слайд) — Прочитайте колонки слів правильно і швидко. Стомився дочекався спершу розв’язав закрасує щодня сподобався стривай порадь облизнувся погодився чоловіче Фізкультхвилинка (15 слайд) — Ви уже втомились, тож трішки відпочинемо. Зробимо фізкультхвилинку.
Читає учень, на парту якого впав колосок. — З якою інтонацією слід читати слова косаря? (Спокійно, розважливо) — А вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням) — Коня? (Упевнено) Складання малюнкового плану (біля дошки) 4.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання — Яким вийшов вовк із лісу? — З яким прохання підійшов до косаря? — Як вовк сприйняв розповідь косаря про хліб? Прочитайте. — Скажіть словами з тексту, яку пораду дав косар вовкові? — Як вирішив діяти вовк? — Що сказав кінь до вовка? — Що зробив кінь, коли вовк нагнувся підкови знімати? — Чи вдалося вовкові покуштувати легкого хліба? Зачитайте. — Який шлях проходить хліб, перш ніж потрапити до нас на стіл? Зачитайте. — Назвіть головну думку казки. 5.Складання плану до казки (16 слайд) — Із кількох частин складається казка? — З яких саме? — Зачитайте зачин казки. — Зачитайте кінцівку казки. — Доберемо заголовок до кожної частини казки. Для цього попрацюємо у групах. І група — добирає заголовок до зачину казки. ІІ група — добирає заголовок до основної частини казки. ІІІ група — добирає заголовок до кінцівки казки. 6.Гра «Знайди речення» (17 слайд) Колективно
Гра «Антивірус» (18 слайд) Колективно — Діти, коли я набирала на комп’ютері вам завдання, до нього потрапив вірус. У реченнях з’явилися помилки. Знайдіть їх і виправте. І група — 1. Твір «Легкий хліб» — це оповідання.
ІІ група — 1. Казка «Легкий хліб» є літературною.
ІІІ група — 1. «Легкий хліб» — це російська народна казка.
— А тепер дамо характеристики головним героям. Для цього пограємо у гру «Це я». Я вовк — я…(сірий, зубатий, злий, голодний, нетерплячий, лінивий, не хочу працювати, шукаю легкого хліба). Я косар — я…(розумний, працьовитий, вмію вирощувати хліб, працюю багато і чесно, не шукаю легкого хліба). — А на кого ви хочете бути схожі?
— Як потрібно читати слова вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням) — А косаря? (Спокійно, розважливо)
— Продовжте прислів’я:
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання (21 слайд) — Сьогодні на уроці ви познайомилися з цікавою та повчальною казкою. Якою саме? — Хто її автор? — Чи сподобалась вам ця казка? — Чи буває хліб легкий? Для вас, діти, роботою є навчання, тому вчіться гарно і сумлінно, радуйте своїх батьків і не шукайте легкого хліба. Ви молодці, гарно працювали на уроці. VІІ. Повідомлення домашнього завдання (22 слайд)
| |
Переглядів: 371 | |
Всього коментарів: 0 | |