Головна » Статті » 2 клас

Урок з літературного читання для 2 класу


Тема: Чи буває легкий хліб? Білоруська народна казка «Легкий хліб».

Мета: Ознайомити учнів з білоруською народною казкою; удосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання; вчити аналізувати прочитане, давати характеристику дійовим особам, переказувати, збагачувати словниковий запас учнів;виховувати працелюбність, повагу до людей праці.

Зміст уроку

І. Організація класу

  1. Привітання
  2. Вправа «Посмішка» (2 слайд)

— А щоб наш урок пройшов вдало, розпочнемо його з вправи «Посмішка». Візьміться за руки з сусідом по парті та посміхніться один одному.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

— Сьогодні на уроці ми зробимо ще один крок у казку. На уроці вам знадобиться увага, зосередженість, кмітливість, активність, наполегливість, щоб отримати хорошу оцінку.

  1. Фонетична зарядка (3 слайд)

— Тож почнемо без зупинки з фонетичної розминки.

— Як кричить осел?

— Як мукає корова?

— Як гарчить собака?

— Як виє вовк?

  1. Розчитування

а) Скоромовка (4 слайд)

— Прочитайте скоромовку.

Вовк-вовцюг вівцю волік.

Вова вовку вила в бік.

Як завив же вовк-вовцюг.

Миттю випустив вівцю.

 

б) «Плутаниця» (5 слайд)

— Прочитайте порівняння. Чи всі вони правильні?

— Розплутайте їх.

Вірний, як вовк.

Голодний, як їжак.

Неповороткий, як лисиця.

Колючий, як пес.

Хитрий, як ведмідь.

— А коли тварини можуть говорити, як люди? (У казках)

— У яких казках ми зустрічаємо цих тварин?

в) Робота над прислів’ям (6 слайд)

Казка — вигадка, та в ній

щось повчальне зрозумій.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

— Тож наступна наша зупинка казка «Лисичка».

— Перевіримо, чи уважно ви її прочитали. Дайте швидко відповіді на запитання.

— Куди поїхав дід?

— Чи наловив він риби ?

— Чому лисичка удала з себе мертву?

— Чи удалося їй обдурити діда?

— Для чого дід забрав лисичку?

— Куди дід поклав лисицю?

— Що зробила лисичка з дідовою рибою?

— що сказала баба дідові, коли нічого не знайшла на возі?

— Хто у казці хитрий?

— А кого перехитрили?

— Чи відрізняється чимось лисичка в українських і російських народних казках?

  • Дамо характеристику образу лисички, використавши подані букви. (7 слайд)

Х П

С

Р О

ІV. Повідомлення теми і мети уроку (8 слайд)

— Сьогодні ми знову вирушаємо у подорож Європою. Нещодавно ми побували в Україні та Росії, а тепер відвідаємо ще одну не менш цікаву країну — прекрасну і неповторну Білорусь.

  1. Створення проблемної ситуації (9 слайд)

— Погляньте на дошку, прочитайте і поясніть записані словосполучення.

Легка пір’їна —

Легка задача —

Легкий хліб —

— Чи існує на землі легкий хліб?

— Щоб дізнатися правильну відповідь на це питання, прочитаємо білоруську народну казку «Легкий хліб». (10 слайд)

  1. Розгадування ребуса (11і 12 слайди)

— А хто головні герої цієї казки ми дізнаємось, коли розгадаємо ребус.

  1. V. Опрацювання казки
  2. Читання казки вчителем
  3. Словникова робота (13 слайд)

а) Тлумачення значень слів

— Знайдіть значення поданих слів.

Закрасує — достигати

Вигін — нецікава надокучлива робота

Заборонувати — розрівняти землю

Наливатись — зацвіте

Марудна робота — частина лугу, куди виганяють пастись

худобу

б) Читання слів (14 слайд)

— Прочитайте колонки слів правильно і швидко.

Стомився дочекався спершу

розв’язав закрасує щодня

сподобався стривай порадь

облизнувся погодився чоловіче

Фізкультхвилинка (15 слайд)

— Ви уже втомились, тож трішки відпочинемо. Зробимо фізкультхвилинку.

Один, два, три, чотири

У лісочок ми ходили
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає.
Швидко лис десь пробіжить.
Вовчик у кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі, от чудово.
До роботи станем знову.

  1. Повторне читання вголос «ланцюжком»
  2. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

— Яким вийшов вовк із лісу?

— З яким прохання підійшов до косаря?

— Як вовк сприйняв розповідь косаря про хліб? Прочитайте.

— Скажіть словами з тексту, яку пораду дав косар вовкові?

— Як вирішив діяти вовк?

— Що сказав кінь до вовка?

— Що зробив кінь, коли вовк нагнувся підкови знімати?

— Чи вдалося вовкові покуштувати легкого хліба? Зачитайте.

— Який шлях проходить хліб, перш ніж потрапити до нас на стіл? Зачитайте.

— Назвіть головну думку казки.

  1. Складання плану до казки (16 слайд)

— Із кількох частин складається казка?

— З яких саме?

— Зачитайте зачин казки.

— Зачитайте кінцівку казки.

— Доберемо заголовок до кожної частини казки. Для цього попрацюємо у групах.

І група — добирає заголовок до зачину казки.

ІІ група — добирає заголовок до основної частини казки.

ІІІ група — добирає заголовок до кінцівки казки.

  1. Гра «Знайди речення» (17 слайд)

І група — знайде у тексті речення за початком.

  1. Підійшов він…….
  2. Хотів би…….
  3. Дочекайся поки…….

ІІ група — знайде у тексті речення за кінцівкою.

  1. ……………………………………… заборонувати.
  2. ………………………………………. їжу добувати.
  3. ………………………………………. поїж легкий.

ІІІ група — знайде у тексті речення за серединою:

  1. ………………. дуже вже марудна…………………
  2. ……………….. там кінь…………………………….
  3. ………………. кінь як ударить…………………….
  4. Гра «Антивірус» (18 слайд)

— Діти, коли я набирала на комп’ютері вам завдання, до нього потрапив вірус. У реченнях з’явилися помилки. Знайдіть їх і виправте.

І група — 1. Твір «Легкий хліб» — це оповідання.

  1. Косив косар у полі.
  2. Кінь попросив у вовка не їсти його.

ІІ група — 1. Казка «Легкий хліб» є літературною.

  1. Вовк попросив у косаря м’яса.
  2. Кінь подарував вовкові свої підкови.

ІІІ група — 1. «Легкий хліб» — це російська народна казка.

  1. Косар запропонував вовкові з’їсти теля.
  2. Вовк сказав, що вирощувати хліб — легка справа.
  3. Гра «Це я» (19 слайд)

— А тепер дамо характеристики головним героям. Для цього пограємо у гру «Це я».

Я вовк — я…(сірий, зубатий, злий, голодний, нетерплячий, лінивий, не хочу працювати, шукаю легкого хліба).

Я косар — я…(розумний, працьовитий, вмію вирощувати хліб, працюю багато і чесно, не шукаю легкого хліба).

— А на кого ви хочете бути схожі?

  1. Читання казки в особах

— Як потрібно читати слова вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням)

— А косаря? (Спокійно, розважливо)

  1. Робота над прислів’ями (20 слайд)

— Продовжте прислів’я:

  1. Хто дбає, ……….
  2. Хто за чуже хапається, ……….
  3. Легкого хліба………..

 

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання (21 слайд)

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання (22 слайд)

 

Категорія: 2 клас | Додав: Петровна (01.11.2017) | Автор: Валентина Зеніч E
Переглядів: 356 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: